Generel information

Vigtig information vedr. forudbestilling og nye regler når du betaler med kreditkort.

 

Kreditkort betaling - nye regler.

I 2021 er der kommet nye regler når man betaler med sit kreditkort i en webshop på internettet.

 

De nye regler betyder, at du fra nu af, skal verificere din betaling enten med NEM ID eller SMS + kode også kalder 2-faktor betaling.

 

Reglerne er indført for at begrænse mængden af svindel og misbrugte kreditkort, så det ekstra lag af sikkerhed, er en fordel for både dig som forbruger men også for ejeren af webshoppen. Det kan medføre, at det bliver en smule mere besværligt at betale med sit kreditkort i en webshop, men taget i betragtning at den øgede sikkerhed også gør det mere sikker for dig som forbruger, så håber vi på forståelse.

 

Betaling med NEM ID.

En forudsætning for at du kan godkende en betaling med NEM ID, er at du har NEM ID Nøgle App installeret på din smartphone. Du kan ikke bruge dit NEM ID nøglekort.

 

Hvis du ikke allerede har App'en installeret, skal du installere den først. App'en kan findes i både Google Play og Apple App store. Vi yder IKKE support på hvordan du installerer og aktivere NEM ID App'en, men kan henvise til en guide, som beskriver hvordan du gør. Find guiden HER (Link til nemid.nu).

 

Betaling med SMS + Kode.

Hvis du af en eller anden årsag ikke har NEM ID Nøgle App eller ikke ønsker at installere den, kan du godkende din betaling med SMS + Kode. Det kræver at du tilknytte et mobilnummer på dit kreditkort. Dette kan du gøre HER (Link til Nets). Du registrerer både et mobilnummer og opretter en personlig kode.

 

Når du foretager betalingen i webshoppen, skal du i stedet for at indtaste bruger-id og kode til NemID vælge SMS+kode nederst til højre. Du vil så modtage en kode på det mobilnummer du har registret på dit kort, som du efterfølgende skal indtaste sammen med din personlige kode.

Ønsker du at læse mere, eller blive guidet igennem betalingen, kan du læse mere HER. (Link til guide fra Onpay.io - betalingsservice vi anvender her i webshoppen).

 

 

Forudbestilling.

Hvis du ønsker at forudbestille en vare i shoppen, som endnu ikke er lanceret, kan dette nu gøres på 2 måder.

 

Forudbestil via ordre i webshop.

Alle nye varer oprettes i webshoppen, så det er muligt at foretage en normal bestilling. Bestillingen gennemføres "betales" med kreditkort. Du modtager en ordrebekræftelse på din bestilling som på vanelig vis. Når den forudbestilte vare leveres fra producenten og vi behandler og sender vare til dig, trækker vi det aftalte beløb på dit kreditkort. Det betyder at vi IKKE trækker nogle penge på dit kreditkort, før den bestile vare leveres fra os.

 

Det er ved visse kreditkort sådan, at det beløb der handles for reserveres på kortet/din konto når du afslutter ordren. Dette er ikke noget vi gør, men sådan dit kreditkort fungerer. Er du i tvivl om hvorvidt dit kreditkort reserverer et beløb på din konto, anbefater vi, at du kontakter din bank og spørg.

 

Vi kan ikke forbigå denne reservation.

 

Forudbestil via ordre i mail.

Hvis du ikke ønsker at lægge en ordre med en forudbestilling, er det nu mulighed at forudbestille via mail.

 

Send os en mail på info@dfmodeltog.dk med emnet forudbestilling.

 

Det er vigtigt at du i mailen beskriver hvad du ønsker at forudbestille, samt skriver fuldt navn og adresse. + evt. mobilnummer.

 

Et eksempel kan være:

 

Hej.

 

Jeg ønsker at forudbestille 1 stk. Roco DSB Litra EB i DC Lyd

 

Den skal sendes til:

Hans Jensen

Rolighedsvej 13

9980 Ålstrup.

 

Mobilnummer: 99202099

 

Mvh

Hans Jensen.

 

Vi opretter en ordre manuelt, og sender en ordrebekræftelse til dig. Når den forudbestilte vare er klar til levering, sender vi et betalingslink til den mailadresse du har sendt fra til os. Med det betalingslink kan du foretage betaling af ordren med dit kreditkort.

 

Vi snart vi har modtager betalingen, sender vi din vare.